Баранова Е. В., Симонова И. В. Содержательные линии подготовки будущих учителей информатики в области машинного обучения / Baranova E.V., Simonova I.V. Meaningful lines of training of future computer science teachers in the field of machine learning Бетеньков Ф.М., Овчаров А.В., Олейников А.Н. Подготовка будущего учителя технологии в рамках «Ядра высшего педагогического образования» / Betenkov F.M., Ovcharov A.V., Oleynikov A.N. Training of a future technology teacher within the framework of the «Core of Higher Pedagogical Education» Богословский В.И., Аниськин В.Н., Добудько Т.В. Цифровая культура педагога сквозь призмы компьютерной грамотно-сти и социально-технологической компетентности / Bogoslovsky V.I., Aniskin V.N., Dobudko T.V. Digital culture of the teacher through the prisms of computer literacy and so-cio-technological competence Гаевская Е., Гладких М., Борисов Н. Междисциплинарные аспекты подготовки digital специалиста в области культурны на основе сотрудничества музея и университета / Gaevskaya E., Gladkih M., Borisov N. Interdisciplinary approaches to the training a digital specialist of the culture field via the cooperation between a museum and a university Голубева О.П. Перспективы внедрения цифровизации в СПО на примере специальности 23.02.06 образовательной программы «Вагоны» / Golubeva O.P. Prospects for the introduction of digitalization in secondary vocational education on the example of the specialty 23.02.06 of the educational program "Wagons" Григорьева О.К., Забоева Е.А. Применение информационно-коммуникативных технологий в творческих проектах обучающихся основной школы / Grigoreva O.K., Zaboeva E.A. Application of information in creative project of middle school students Жуков В.К. Применение профессиональных проб в предметной области «технология» для профессионального самоопределения школьников / Zhukov V.K. Professional tests in the subject area «Technology» for professional self-determination of schoolchildren Касьянова Е.В., Сафонов К.В. Роль гибких навыков в профессиональной деятельности будущих ИТ-специалистов / Kasyanova E.V., Safonov K.V. The role of Soft skills in professional activity future IT specialists Ковалева Е.А., Павлова Т.Б. Роль новых компонентов информационно-аналитической деятельности педагога в цифровой среде / Kovaleva E.A., Pavlova T.B. The role of new components of information and analytical activities of a teacher in the digital environment Лебедева М. Б., Степаненко Е. Б. Цифровые педагогические компетенции работников системы образования / Lebedeva M. B., Stepanenko E. B. Digital pedagogical competencies education system employees Мокрый В.Ю. Применение фиджитал-технологий при подготовке студентов экономических факультетов / Mokriy V.Yu. Application of phygital-technologies during training of students, who are studying on economics faculties of humanitarian universities Некипелова А.С., Носкова Т.Н. Геймификация обучения как способ развития профессиональных компетенций педагога / Nekipelova A.S., Noskova T.N. Gamification of learning as a way to develop professional competencies of a teacher Никандров А.А. Формирование образовательного контента мультиплатформенного он-лайн курса при изучении дисциплины «Машинное обучение» / Nikandrov А.А. Educational content of a multiplatform online course in the study of the discipline «Machine Learning» Нилова Ю.Н., Орлова Е.А. Система организации и методика оценивания проектной деятельности учащихся в государственной образовательной организации / Nilova J. N., Orlova Е.А. Methods and system for organizing the assessment of students' project activities in a state educational organization Смирнов Л. В. Совершенствование методики преподавания технологического образования за счет применения 3D моделирования, как основополагающего элемента аддитивных технологий / Smirnov L. V. Improving the methodology of teaching technology education through the use of 3D-modeling as a fundamental element of additive technologies Степанов А.Г., Москалева О.И., Зуева Н.В. Вариант классификации парадигм программирования для отбора содержания обучения информатике / Stepanov A.G., Moskaleva O. I., Zueva N.V. A variant of the classification of programming paradigms for the selection of the content of computer science training Токтарова В.И., Ребко О.В. Цифровая компетентность педагогов: интерпретационный анализ / Toktarova V.I., Rebko O.V. Digital competence of teachers educators: interpretative analysis